جستجو

تشریح دستاورد های سازمان طی دوره سه ساله هیات مدیره هشتم

  • صفحه اصلی
  • تشریح دستاورد های سازمان طی دوره سه ساله هیات مدیره هشتم
مهندس زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مهندس علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در آیین تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره این سازمان، از حمایت ها و همراهی های هیات مدیره دوره هشتم و اعتماد آن ها به جهت انتخاب ایشان به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در طول یک سال اخیر، قدردانی کرد و گفت: در طول دوره های گذشته فعالیت های بسیار خوبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام شده که هر یک به نوعی موجب تقویت پایه های نظام مهندسی استان و ارتقاء توان فنی مجموعه شده اند و در حال حاضر ما وارث فعالیت ها و زحمات افراد در طول دوره هیات مدیره های اول تا هفتم و نیز دوره هشتم که تحویل هیات مدیره نهم می شود، هستیم.

 

مهندس زحمتکش ادامه داد: هیات مدیره دوره هشتم سازمان در امتداد فعالیت دوره های قبل، اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی انجام داد و اهداف و برنامه ریزی های انجام شده پیش از انتخابات عملیاتی شد و امروز پس از گذشت سه سال شاهد ارتقاء شاخص های سازمان در حوزه های مختلف هستیم.

 

وی یکی از اقدامات انجام شده در این مدت را ایجاد کارگروه پیشگیری از تخلفات با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری و همراهی مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه شهرداری و شورای شهر در راستای کاهش تخلفات عنوان کرد.

 

مهندس زحمتکش به افزایش حجم پرونده های ورودی به سازمان در پرتو اقدامات انجام شده اشاره و خاطرنشان کرد: زمانیکه دوره هفتم را تحویل گرفتیم کمتر از ۵۰۰ هزار متر مربع کار دارد سازمان میشد اما در سال ۹۹ بیش از دو برابر این عدد، یعنی قریب به یک میلیون مترمربع رسید.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ادامه داد: میزان کار ورودی به مرکز استان در ۷ ماهه نخست امسال ۷۳۳هزار مربع مربع است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته نزدیک ۵۰۰ هزار متر مربع بوده است، این موضوع گواه افزایش قابل توجه حجم کار ورودی به سازمان نسبت به مدت یاد شده در سال گذشته است.

 

وی در ادامه به افزایش دو برابری حجم میزان کار ورودی به سازمان در شهرستان ها در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این امر حکایت از تلاش، برنامه ریزی و عملکرد کمیته پیشگیری از تخلفات سازمان در راستای احصای پلکانی تخلفات و ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش قابل توجه تخلفات در استان دارد که البته همچنان حجم زیادی از  تخلفات وجود دارد که کاهش آن ها مستلزم برنامه ریزی است.

 

مهندس زحمتکش در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی و نرم افزاری اشاره و تصریح کرد: بخشی از خدمات در قالب پلتفرم سامانه سینا راه اندازی شد و کلیه فرآیندهای داخل سازمانی در قالب این سامانه بازبینی، کنترل و بهبود یافت و هم اکنون در حال اجرا است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اضافه کرد: برای اولین بار در کشور خدمات غیرحضوری در بخش گاز با امضای دیجیتال مجریان و ناظرین در استان یزد انجام شد که این کار به نوبه ی خود بی سابقه بود.

 

مهندس زحمتکش در ادامه یکی از راهبردهای خود در سازمان را ارائه خدمات مهندسی در تمامی زمینه ها، به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به حضور مالک یا کارفرما در سازمان دانست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یزد جزء اولین استان های کشور در زمینه اجرای سامانه ارجاع نظارت بود، خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف برقراری عدالت در بخش نظارت مهندسین بر پروژه ها، از خردادماه سال گذشته در استان عملیاتی شد که خوشبختانه رضایت نسبی مهندسین را به دنبال داشت.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد همچنین با اشاره به تامین زمین برای کلیه دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها، اظهارداشت: در حال حاضر عملیات ساخت دفاتر نمایندگی در شهرستان تفت آغاز شده و در سایر شهرستان ها نیز در مرحله طراحی قرار دارد.

 

مهندس زحمتکش ادامه داد: زمین دفتر مرکزی سازمان نیز با پیگیری ها و مذاکرات انجام شده و همراهی و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی در مجتمع شهید قندی تامین شده است.

 

وی تمرکز فعالیت های مالی، منابع انسانی و قرداد پرسنل شهرستان ها در مرکز استان، استقرار نرم افزار خدمات مهندسی در تمام شهرستان ها و ایجاد سامانه ارجاع نظارت در شهرستان ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره عنوان کرد.

 

رئیس سارمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه در دوره هشتم هیات مدیره سازمان، دوره طلایی را گذراندیم، بیان کرد: همراهی و همگرایی صورت گرفته در مرکز استان با معاونت امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و شهرداری، زمینه ساز تحقق شاخص های تعریف شده در سازمان شد.